Tutaj znajduje się spis zamiennych pomp ABS/ESP MK60EC1 które pasują p&p.
Zaleca się zakupić taką samą lub nowszą pompę pamiętając aby nowa pompa obsługiwała te same funkcje co stara.
Nowa pompa ewentualnie może obsługiwać więcej funkcji z których nie trzeba korzystać.

Kodowanie nowej pompy jest z jednej strony łatwe a z drugiej strony trudne.
Więcej informacji na temat kodowania a tak że kalkulator kodowania pomp MK60EC1 znajduje się tutaj.
Nastawy podstawowe jakie należy wykonać po kodowaniu znajdują się tutaj.
G251 - Czujnik przyspieszenia wzdłużnego
HHC - Asystent ruszania na wzniesieniu (Auto nie cofa się przez 3s po zwolnieniu hamulca nożnego)
XDS - Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (Elektroniczna szpera)
Esp OFF - Całkowite wyłączenie ESP
Esp Sport - Częściowe wyłączenie ESP
INFO: W prawie wszystkich autach jest przycisk wyłączenia ESP ale wyłącza on tylko ASR a ESP cały czas działa.
Aby całkowicie wyłączyć ESP trzeba mieć odpowiednią pompę oraz zakodować to dodatkowo.
Całkowite wyłączenie ESP może odbywać się 1 lub 2 stopniowo zależnie od czasu przytrzymania przycisku oraz kodowania:

Jedno stopniowo:
Przyciśnięcie przycisku dezaktywuje ESP oraz wyłącza inne systemy bezpieczeństwa

Dwu stopniowo
1s - Wyłączenie ASR lub włączenie ESP SPORT
3s - Całkowite wyłączenie ESP lub włączenie ESP SPORT oraz wyłącza inne systemy bezpieczeństwa
* Zaznaczone na czerwono wadliwe pompy na które była prowadzona akcja serwisowa VW
* Zaznaczone na pomarańczowo są to najnowsze i zarazem najlepsze pompy
P.S. Na niektórych licznikach może nie wyświetlać się ikona po wyłączeniu ASR/ESP.
Wtedy aby ją aktywować potrzebna jest edycja wsadu eeprom'u licznika.
1K0907379-AD, -CD, -AE, -CE, -AN, -AP
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13
1K0907379-AM, -BA
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13, 3T, 1T
1K0907379-AH, -AJ
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13, 3T, 1T, A3
1K0907379-AS, -AT, -BC, -BD, -BE, -BG, -BH, -BJ
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13, 3T, 1T, A3, AT
1K0907379-AR, -BK, -BL, -BM, -BR, -BS, -CA, -CB, -CC
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13, 3T, 1T, A3, AT, 16
2K0907379-C, -D, -E & 3T0907379-C, -E
Zastosowanie w: 1K, 8P, 1P, 5P, 1Z, 2K, 1F, 13, 3T, 1T
5C0907379-C
Zastosowanie w: 1K, AJ, 8P, FM, 1P, 5P, 1Z, 5L, 2K, 1F, AH, 13, 3T, 1T, A3, AT, 16
Objawy uszkodznej pompy:
- Palą się kontrolki ABS/ESP
- Brak komunikacji
- Czujnik ciśnienia
- Robi zakłócenia, zwarcie
- Zablokowana hydraulika
- Blokuje koło / koła
- Nie hamuje na koło / koła
- Pedał hamulca wpada
- Ściąga samochód na lewo lub prawo
- Silnik pompy pracuje cały czas
Typowe usterki:
- 01130 / 046A - Nieprawidłowe działanie ABS, Praca ABS, Niezrozumiały sygnał
- 01276 / 04FC - Silnik pompy ABS, Bład silnika pompy, Pompa hydrauliczna ABS (V64)
- 16349 / 3FDD - Uszkodzona jednostka sterująca, Bład wewnętrzy pompy ABS
- 16352 / 3FE0 - Uszkodzona jednostka sterująca, Sterownik wadliwy
- 16355 / 3FE3 - Uszkodzona jednostka sterująca, Bład wewnętrzy pompy ABS